Barnprogram.

Min dotter är relativt ointresserad av barnprogram, vilket jag tycker är bra eftersom det tyder på att hon kan roa sig själv. Men jag blir fundersam på vad dom visar ibland. Har ni sett det här.. drömmarnas..nånting. Iggle Piggle och pontipiner. Dom flyger runt i en raket, en av dom går och tvättar dom andra med en svamp i ansiktet och nån bor i en rullande säng. Jävligt myko kort och gott. Känns som än bättre tripp på Acid när man ser det.

Sen det här som har gått på söndagar ett tag.. med nån sten och farornas konung. Tror det är Astrid Lindgren som skrivit den. Jag får samma ångest av den som jag får av Apolivas dödsreklam.

Själv lusläste jag hästböcker när jag va liten så jag fastnade aldrig för nåt speciellt program, förutom Sunes Jul. Som jag älskar än idag. Jag gav den DVD:n till min dotter (läs mig) i julklapp förra året. Jag skrattar så jag nästan gråter åt vissa saker.

"Sol inne, Sol i Sinne"
                    - Rudolf Andersson

Over and Out
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0