Veckan som försvann...

Om my god asså (om man utrycker sig med såna uttryck är chansen stor att min blogg inom kort blir sveriges största).. Veckan gick på tok för fort, hann knappt vakna och sen var det lördag igen. Så min blogg har inte vart med på To do listan. Men nu känner jag att det är dags. Efter en veckas radiotystnad.

Första visningen på lägenheten i Torsdags, känns skönt att det är igång nu. Jag och dottra sitter och äter frukost, eller mest jag, min dotter sitter inne på toaletten och deklarerar sina prestationer just nu.. så den där jättehungern försvann för en liten stund sen.

I veckan hittade jag det här:
http://www.aftonbladet.se/wendela/article5929204.ab
Jag tycker det är roligt..jätteroligt. Tänk själva, en hel by med tusentals lesbiska skogshuggare som vill ha sex... i Chako Paul City.. Blonda amasoner som vaktar porten. Jag ser framför mig monstruösa jättekvinnor i blont hår iklädda tygstycken som sitter ihop med lite läderremmar, och en dolk i skärp, Jesussandaler och såna där metallskydd på benen..  Visst finns det en tv-serie som gick för 10-15 år sen om en amazon-kvinna va? Kommer inte alls ihåg vad den heter..

Helt okej väder idag så vi ska muffla på oss massa kläder. Vi har blivit bortbjudna till min väninnas kolonilott i Vinterviken på "sista fikan"-fikan som hon kallar det. Hemskt va? Det känns liksom inte lustfyllt som det brukar när vi åker dit.. 
När hon skrev i messet: Klä på er och kom till mitt slott i vinterviken på en "sista fikan"-fikan, fick jag kalla kårar och såg framför mig en liten blek kvinna som ligger i ett stort kallt slott och tynar bort i sin ensamhet.. Alldeles tunn och slapp i hyn. Också dricker hon kaffet med darriga händer och ler lite lamt och hoppas att ingen ser hur ont hon har, hon tittar ut över sin slottsträdgård och tittar mig i ögonen och säger: - En dag ska allt det här bli ditt, den dagen kommer komma snart, mycket snart. Och jag vill att du regerar detta land med samma kärlek som jag. Gör du det skall allt gå din väg.
Och sen kommer en tjänare och leder henne till hennes säng och hon somnar in. Den sista fikan-fikan är över...

Ungefär så känns det när jag läser messet..men jag vet ju att hon bara menar att det är sista fikan för i år.. inge mer dramatiskt än så...så med lite besvikelse i kroppen skall vi nu bege oss ut, inte för att hon inte dör utan för att jag inte fått nåt slott.


Have a good day!
//Millan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0