God Morgon.

Hello you, jag har haft fullt upp hela veckan, och när vi inte haft fullt upp har jag varit dödstrött.

Under veckan stod det klart att Barack Obama är tilldelad Nobels Fredspris, när jag först hörde det på radion vart jag.. vet inte hur man ska förklara.. jo förbluffad vart jag. Vill att han ska ha nån fin utmärkelse för allt hopp han gett människor och för hans mål, men han har väl idagsläget kanske inte uppnåt så mycket. Har lustläst och försökt hitta en godtycklig motivering till varför Barack Obama fick Nobels Fredspris. Har hittat två stycken som jag kan tycka är försvarbara:

- Kommittén lägger särskild vikt vid Obamas vision och hårda arbete för en värld utan kärnvapen.
HEJA HEJA om det går att ordna, däremot är det fortfarande en vision.

- Sen är det "väldigt sällsynt att en person i samma utsträckning som Obama har fångat världens uppmärksamhet och skapat sådant hopp om en bättre framtid".
Jag gillar det med, för det är sant. Han har lyckats med det, mer än nån annan under min livstid.

Nobels fredspris delas ut till dem "som har verkat mest eller best för folkens förbrödrande och afskaffande eller minskning af stående arméer samt bildande och spridande af fredskongresser".

Och när jag läser det känns allt lite lite bättre, jag försöker verkligen övertala mig själv att det är inga konstigheter alls.. för att citera Färjan-Håkan i samma inlägg som nobelkommitén.

Over and Out
//M


Kommentarer
Postat av: ME&MY

Håller med, man kan fan inte dela ut pris för visioner, för då borde jag också få ett!!!

2009-10-16 @ 12:13:01
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0