Finlandsbåt..

Jag och ett par vänner till mig har bokat in oss på Cinderella på fredag. Jag har aldrig åkt finlandsbåt, eller jo en gång när jag var liten och jag och min bror följde med min mamma till en designmässa i helsingfors. Men den resan märkte man inte av så  mycket. Jag och Gustav tog ut oss redan från start genom att bada 3 timmar i sträck för att sen springa i ytterligare 2 h,så efter maten var det tack och godnatt för oss. Men iallafall..

Jag har till mitt stora förtret tittat på ett avsnitt av färjan.. och nu vill jag inte åka längre. Jag känner mig rädd och osäker, det ser ju inte roligt ut, bara jobbigt.

Jag får minnen från Tullakrokfestivalen i Ängelholm, vi skulle dit och se Bob Hund. På vägen i till festivalområdet mötte vi ungefär samma gäng som man ser på tv:n. Folk hade badat i ån, lerkrig hade brutit ut och, tack gode gud, avslutats innan vi kom, men varenda hörna var indränkt i gegga. Vi visade med darrande händer våra falskleg och gick in. Där möttes vi av en krigzon. Folk sov, folk kissade, folk hånglade och folk söp. Och vi stod där med stora ögon och tyckte det såg jättekul ut. Vi kom hem 2 dagar senare.. och sov i två dagar till. Men då var det liksom kul.

Nu känns det inte kul längre, är det så som dom framställer det i TV? Jag känner mig som en old lady, jag ska nagla mig fast en enarmad bandit och hoppas på storkovan. Sen ska jag ha flytväst och pepparspray i väskan.

Hej då!
Häls Millan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0