Döden och Gävle.

Vi har myst hemma idag, är helt slut. Ögonen svider av trötthet.
Vi har haft djupa diskusioner hemma idag. Mitt lilla troll tänker så mycket..

-Mamma, morfar har sagt att jag ska dö.
-VAA?
-Nej jag skojade bara.
-Va?
-Ljög jag nu?
-Jo om morfar inte har sagt så.
-Hur långt är det till Gävle?
-Till Gävle??
-Ja?
-Hmm man måste åka tåg, vi har ju åkt dit, moster bor ju där.
-Man hamnar nere i Gävlen om man ljuger.
-VA?
-Ja, det har Nellie sagt, att man åker ner till Gävle om man ljuger. Är det långt ner?
-Men älskade hjärtat. Man hamnar inte hos djävulen om man ljuger. Du ska inte åka dit.
-Har moster ljugit mycket eftersom hon bor där?

och så fortsatte vi.. i en timme...

Nu ska jag sova.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0