10 bra saker med att vara mamma..

1. Man är ursäktad i alla situationer om man har fläckar på kläderna (läs snor, spya, mat m.m)

2. Man får rutiner i livet som jag själv tror att åtminstonde jag mår bra av. 

3.  Man kan skylla väldigt mycket på sina barn inför andra, "Nej det går inte ikväll, Pelle är lite krasslig", "Ja jag vet att det är stökigt, Mia är hopplös" osv.

4.  Det finns inget mysigare än kvällsmys med barn. Bara sitta och okynnesgosa.

5.  Ingen blir sur om man tar lite extra lång tid på sig att göra saker när barnen är med.

6.  Man får leka hej vilt utan att behöva skämmas. Gunga, klättra och bygga i sandlådan.

7.  Man har fri tillgång till Lego.

8.  Man har lördagsgodis hemma och behöver inte känna sig som ett fetto för att man handlar till sig själv.

9.  Man är enormt älskad och behövd.

10. Det finns ingen annan kärlek som slår den man känner för sitt eget barn.

Vi diskuterade fördelar med att bli mamma tidigt, jag fick barn när jag var 22 år, min kompis är 31 och barnfri. Hon frågade om jag inte kände att jag missat massa. Jag har ju inte missat nåt däremot fått nåt som klår alla festkvällar och backpack-resor med hästlängder. En liten prinsessa nämligen..

Nu ska vi ta ett varmt bad efter att ha hängt utomhus sen i förmiddags. Sen ska vi äta bullar och laga mat.

Hej då!


Häls. Millan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0